Uudised

Tartu meditatsiooni- ja budismiõhtud: september-oktoober 2017

Üritused algavad kell 18.30. 

Õhtute esimene tund on meditatsiooni päralt. Meditatsioon on juhendatud ja osalema on oodatud kõik huvilised. 


Pärast teepausi, õhtu teisel tunnil on septembris ja oktoobris kavas kolm teemat:

  • Vaddhaka loenguseeria “Tunne oma meelt” (14.09, 21.09, 28.09, 05.10). Tõlge eesti keelde.
  • Bodhikara loeng “Unustusse jäänud ilmikharjutajate hääled varajastes budistlikes tekstides” (12.10)
  • Vajragupta loenguseeria “Vaba aeg: uurides meie suhet aega” (19.10, 26.10, 2.11., 9.11, 16.11, 23.11)

Kell 18.30: meditatsioon. Palume mitte hilineda!

Kell 19.30: 

  • Neljapäev, 14. september:  Vaddhaka loengusari “Tunne oma meelt” (1)
  • Neljapäev, 21. september:  Vaddhaka loengusari “Tunne oma meelt” (2)
  • Neljapäev, 28. september: Vaddhaka loengusari “Tunne oma meelt” (3)
  • Neljapäev, 5. oktoober:  Vaddhaka loengusari “Tunne oma meelt” (4)
  • Neljapäev, 12. oktoober:  Bodhikara loeng “Unustusse jäänud ilmikharjutajate hääled varajastes budistlikes tekstides: Citta”
  • Neljapäev, 19. oktoober:  Vajragupta loengusari “Vaba aeg: uurides meie suhet aega” (1)
  • Neljapäev, 26. oktoober:  Vajragupta loengusari “Vaba aeg: uurides meie suhet aega” (2)

Lähemalt sügise õpinguteemadest

Vaddhaka loengusari “Tunne oma meelt”

Neljal neljapäeval (14.09, 21.09, 28.09, 05.10)

Asanga “Abhidharmasamuccaya” positiivsete ja negatiivsete meeleseisundite liigituse abil vaatleme neil õhtutel seda, kuidas me loome oma õnne ja kannatust ning mil viisil võiksime oma meelt muuta. Igal nädalal loeng meele ja kogemuse olemusest. Tõlge eesti keelde.


Vajragupta loengusari “Vaba aeg: uurides meie suhet aega”

Kuuel neljapäeval (19.10, 26.10, 2.11., 9.11, 16.11, 23.11)

Tänapäeval tunnevad paljud inimesed maailmas, et neil on pidevalt kiire ja liiga palju teha. Inimeste stressitase on kõrgem kui eales varem ja suur osa stressist on seotud ajaga. Mis toimub meie suhetes ajaga?

Mis aeg üleüldse on? Me peame aega millekski väliseks ja korrapäraseks, ent kui vaatame oma tegelikku ajakogemust, siis näeme, et see on üsna subjektiivne ja muutlik. Mõnikord näib aeg tormavat, mõnikord vaevu venivat. Miks on nii?

Sel kursusel uurime aega budistlikust vaatepunktist. Kas aeg on midagi välist ja objektiivset või asub see meeles? Ja kuidas meil saaks olla ajaga eluterve ja inimlik suhe, nii et meie elu tunduks avarama ja loomulikult voolavana? Tõlge eesti keelde.

Täname FutureDharma Fund’i toetuse eest Vajragupta külastuse korraldamisel.